27 C
Kota Kinabalu
Sabtu, 18 Ogos 2018
"Kadang-kadang kau rasa seperti sudah memenuhi semua apa yang Tuhan perintahkan. Kau rasa apa yang kau telah lakukan semuanya adalah yang baik belaka. Semua yang dimurkai Allah telah kau tinggalkan. Namun ujian daripada-Nya sentiasa menghantui kau. Kau rasakan bahawa...
"Baca-baca tulisan dia ni, sembang dalam blog macam orang yang telah lama berjaya je. Kongsi pengalaman, testimoni dan tips bagai seperti dah pernah untung juta-juta. Tapi bisnes apa pun tarak? Sembang macam pengalaman kalah jutawan." Pernah saja aku mendapat inbox...
Pernahkah kita bertanya kepada diri sendiri, apakah yang kita cari dalam kehidupan kita seharian? Atau pun pernahkah kita bertanya kepada diri sendiri, mengapa perlu kita belajar? Mengapa harus ditanya sebegitu? Agar dikemudian hari kita tidak meraba dalam kegelapan. Tanpa sedar...
"Kesempitan selalunya menjadi pintu kepada perkara-perkara luar biasa". Itulah antara nasihat-nasihat daripada sebahagian sahabat kepada aku beberapa bulan yang lalu. Aku bersyukur punya sahabat yang sudi mendengar dan memberi nasihat dikala waktu hampir tersungkur jatuh. Benarlah kata orang, kehidupan kita tidak selamanya...
"Allah S.WT sedang mengajar engkau Madi" katanya yang separuh berbisik kepada saya. Mungkin sekadar untuk mengalihkan topik perbualan yang terasa berat tadi. "Allah sedang mengajar saya?" Sekadar mengulangi ajukannya pada saya. "Allah mengajar kau melalui dorang bah tu" "Apa yang Allah sedang...

Follow Us

2,087FansLike
4FollowersFollow
291FollowersFollow
0FollowersFollow
192FollowersFollow
55SubscribersSubscribe